It's done !! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu It's done !! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu

It's done !!

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

16 November 2009 | Nederland, Hardenberg

Het was erg vroeg opstaan vanmorgen. Het verkennen begon al om 07.00 uur en dat betekende een wekker die om 05.30 uur al begon te ratelen. Na het ontbijt snel met collega's Tom Kula en Martin Gadsby naar het veld gereden. Marijke bleef vandaag langer in bed liggen om even bij te tanken voor de terugreis.
Klokslag 08.00 uur startte de eerste loper en ruim 160 honden (2 1/2 uur)later waren voor mij deze World Cynosport Games afgelopen. Vandaag heb ik mijn eigen European Jumpers mogen keuren, een parcours waar veel honden in de fout gingen. Het wordt wel erg technisch wanneer ik alle problemen in het parcours ga bespreken. Dat doe ik dus ook niet !!
Na afloop nog even gekeken naar de teamrelay (dit kennen we in Nederland eigenlijk niet, jammer), afgerekend met Kenneth Tatsch (vlucht van Marijke), handen geschud met bekenden, geknuffeld met deze en gene, gezwaaid naar anderen ....en....weg van het voor ons welbekende West World veld. Volgens de berichten van de USDAA wordt dit evenement volgend jaar georganiseerd in een andere staat van de Verenigde Staten. Of ik/wij er weer bij zijn? Wie weet, ik sluit op dit moment niets uit.
In ieder geval kijk ik met een tevreden gevoel terug op weer vijf dagen keuren. Het blijven lange dagen maar op de één of andere manier geeft de ambiance een flow. Blijft bijzonder om al die bazen met hun honden op topniveau te zien presteren. Ik heb dit jaar uiteraard veel Amerikanen gekeurd, maar daarnaast ook Japanners, Mexicanen, Canadezen, Chinezen, Puerto-rico's en een Zwitser.
Rond half twaalf waren we terug in het hotel en hadden Marijke en ik prachtige plannen voor een sightseeing. We zijn naar het Saguaro lake gereden om daar een speedboot te huren. Echter, vanwege de betaling van het ticket van Marijke eerder die dag, was mijn daglimiet bereikt en kon ik de borg niet per creditcard betalen. Dat ging dus niet door. Dan maar via Mesa terug naat het hotel om even te gaan zwemmen. Straks gaan we (let op Rene !) voor de tweede keer eten in het Mexicaans restaurant. In 2007 hebben Marijke en ik op advies van Rene en Gea hier ook gegeten. Een goed restaurant. Daarna 's avonds alles inpakken en morgen vroeg om 5.00 uur het hotel uit om eerst de huurauto in te leveren en dan in te checken voor de vlucht naar Atlanta en daarna door te vliegen naar Amsterdam. Dinsdagmorgen zijn we weer in Nederland.

Op Internet verschijnen inmiddels de eerste filmpjes van de wedstrijden. Ik zal proberen om bij dit bericht een video te plaatsen van een hond tijdens mijn finale van gisteravond.

See you in Holland.

  • 16 November 2009 - 08:44

    Trijntje En Henk:

    Hallo Marijke en Gert,

    Wij hebben genoten van jullie mooie verslagen en foto's, jammer dat het maar van korte duur was,.... een hele fijne vlucht terug naar Nederland.

    En als jullie in de buurt zijn huren jullie toch een speedboot in de Blauwestad.

    Groetjes Trijntje Henk en een poot van de boys.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Editie 2009

To be a judge on the World Cynosport Games in Phoenix Arizona

Recente Reisverslagen:

24 November 2009

Analyse Steeplechase

17 November 2009

Back home !!

16 November 2009

It's done !!

15 November 2009

De zaterdag (finale)

14 November 2009

Gert

Na 9 jaar nationaal scheidsrechter behendigheid te zijn geweest bij de Federatie Hondensport Nederland (FHN) heb ik de eer gehad te mogen fluiten op het World Agility Championship (Wereldkampioenschap behendigheid) van de IFCS (International Federation of Cynoloque Sports) in mei 2006. 10 Landen (waaronder Japan, Rusland en Zuid-Afrika)waren aanwezig bij dit evenement in Oosterhout (nl). Tijdens dit evenement ben ik door Kenneth Tatsch (president USDAA en vice-president IFCS) uitgenodigd om te komen keuren op de World Cynosport Games 2006, een groot vijfdaags evenement met verschillende vormen van hondensport waaronder maar liefst zes ringen behendigheid. Dit evenement werd van 1 t/m 5 november 2006 gehouden in Scottsdale (Phoenix, Arizona). Voor de World Cynosport Games in 2007 heb ik later van de USDAA ook een uitnodiging mogen ontvangen (en uiteraard geaccepteerd). Op deze weblog staan eveneens nieuwtjes, ervaringen, foto's etc. van deze reis. Marijke is dit jaar met mij meegereisd. Voor de editie 2009 heeft de USDAA mij wederom uitgenodigd. The World Cynosport Games van 2009 worden vanwege de hitte in Arizona verplaatst naar midden november (11 t/m 15 november). Ik kijk er weer erg naar uit. Ook nu weer gaat Marijke mee. Groeten, Gert Siekmans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 51574

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 16 November 2009

Editie 2009

01 Oktober 2007 - 01 December 2007

Editie 2007

31 Oktober 2006 - 07 November 2007

Editie 2006

Landen bezocht: