De zaterdag (finale) - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu De zaterdag (finale) - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu

De zaterdag (finale)

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

15 November 2009 | Nederland, Hardenberg

Vandaag een makkie. Het verkennen begon om 08.00 uur en stopte om 09.40 uur waarna de eerste hond in mijn ring begon om 11.00 uur. Van de 144 honden hadden zich een aantal niet voor de halve finale kunnen plaatsen, eindresultaat: ruim 110 honden op een hele dag. Dat betekende veel pauzes, heel veel pauzes. Mijn ring had bijvoorbeeld op een gegeven moment 25 minuten pauze, daarna begon een groep van 11 honden en 10 minuten later kon ik aan de medewerkers melden dat we ruim 35 minuten pauze hadden. Easy Day !! Zoals gemeld heb ik vandaag de halve finales van de Grand Prix mogen fluiten. Het weer was aanvankelijk voor de regio een beetje mager: koud en een kleine kans op regen (inderdaad heb ik vandaag enkele druppels gevoeld). Rond een uur of 12.30 uur klaarde het helemaal op en werd het lekker. Rond 14.40 uur was ik klaar met de semifinals en zijn Marijke en ik naar het hotel gereden om even op te frissen en de door Marijke gekochte souvenirs te bekijken. Dave Hanson (hoofd parcoursbouw) had mij gevraagd uiterlijk 17.00 uur weer terug te zijn om het finaleparcours nog even na te lopen en gereed te maken. Slechts enkele kleine dingen moesten nog worden aangepast. Uiteindelijk begon dan rond 18.30 uur de finale. Emotioneel en ontroerend was de toespraak van iemand die namens een stichting voor aan kanker vroeg overleden honden een gedicht voor las en vervolgens werden allemaal roze ballonnen opgelaten. Ontroerend, veel mensen hadden tranen in de ogen. Na de volksliederen, hoe verrassend was de keuze van de USDAA om ook weer het Nederlands volkslied te spelen, genoten van allemaal tophonden. Geplaatst door de kwartfinales en de halve finales te overleven probeerden veel honden het parcours foutloos af te leggen. Prachtige sfeer met ruimte voor een geintje (tijdens een ombouw een spelletje bowlen), een gillend publiek bij elke hond, erg blijde handlers wanneer de hond erg goed had gelopen, etc. etc vormden de ingredienten voor een geslaagde avond. En ik? Ik heb lekker staan keuren en genoten van de hele ambiance.

  • 15 November 2009 - 20:24

    René En Gea:

    En dan zit het er alweer op ... leuk om mee te hebben mogen meegenieten van jullie belevenissen! Safe flight home en tot de 21e november!!
    Groetjes
    PS Vraagje van René: hoe was de Mexicaan?????

  • 16 November 2009 - 08:24

    Trijntje En Henk:

    Gert, jij zegt een makkie, dat lijkt ons niet, der komt heel wat bij te kijken, en dan die sfeer,... maar Gert waar is jou hoed ?...... prachtig.

    Groetn oet Hei.lee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Editie 2009

To be a judge on the World Cynosport Games in Phoenix Arizona

Recente Reisverslagen:

24 November 2009

Analyse Steeplechase

17 November 2009

Back home !!

16 November 2009

It's done !!

15 November 2009

De zaterdag (finale)

14 November 2009

Gert

Na 9 jaar nationaal scheidsrechter behendigheid te zijn geweest bij de Federatie Hondensport Nederland (FHN) heb ik de eer gehad te mogen fluiten op het World Agility Championship (Wereldkampioenschap behendigheid) van de IFCS (International Federation of Cynoloque Sports) in mei 2006. 10 Landen (waaronder Japan, Rusland en Zuid-Afrika)waren aanwezig bij dit evenement in Oosterhout (nl). Tijdens dit evenement ben ik door Kenneth Tatsch (president USDAA en vice-president IFCS) uitgenodigd om te komen keuren op de World Cynosport Games 2006, een groot vijfdaags evenement met verschillende vormen van hondensport waaronder maar liefst zes ringen behendigheid. Dit evenement werd van 1 t/m 5 november 2006 gehouden in Scottsdale (Phoenix, Arizona). Voor de World Cynosport Games in 2007 heb ik later van de USDAA ook een uitnodiging mogen ontvangen (en uiteraard geaccepteerd). Op deze weblog staan eveneens nieuwtjes, ervaringen, foto's etc. van deze reis. Marijke is dit jaar met mij meegereisd. Voor de editie 2009 heeft de USDAA mij wederom uitgenodigd. The World Cynosport Games van 2009 worden vanwege de hitte in Arizona verplaatst naar midden november (11 t/m 15 november). Ik kijk er weer erg naar uit. Ook nu weer gaat Marijke mee. Groeten, Gert Siekmans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 51572

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 16 November 2009

Editie 2009

01 Oktober 2007 - 01 December 2007

Editie 2007

31 Oktober 2006 - 07 November 2007

Editie 2006

Landen bezocht: