- Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Gert Siekmans - WaarBenJij.nu

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gert

14 November 2009 | Nederland, Hardenberg

Vandaag zijn Gert en ik ieder ons eigen weg gegaan, vandaar ook maar even een gescheiden verslag...
Vandaag heb ik (Marijke dus) een dagtocht gemaakt naar de zgn. Superstitious Mountains. Een bergachtig gebied ten zuidoosten van Phoenix. Het grootste gedeelte van de reis kon ik gebruik maken van de Freeway, op sommige trajecten 6 banen + 1 motorbaan breed. Wel stoer om daar quasi nonchalant met 'onze" Dodge Charger tussen te rijden.
Deze bergketen staat bekend om de Apache Trail, een oude route die pioneers o.a. namen om bij goudmijnen te komen. Ik heb een aardig museum bezocht dat een beeld uit die tijd geeft. Vooral ook omdat naast het museum een aantal items uit Apacheland zijn geplaatst. Het schijnt een deel van een filmset te zijn die voor vele films is gebruikt. Zo ook voor films met Elvis Presley, het witte kerkje van de foto is naar hem genoemd.
Onderweg ook nog Ghosttown bezocht. Nogal kitscherig, maar evengoed toch geinig.
Het mooiste van vandaag was toch echt de route door de bergen naar Canyon Lake. Ook de boottocht met een raderboot was indrukwekkend.Het was adembenemend mooi en ik heb er intens van genoten. Jammer dat Gert dit niet heeft kunnen zien, maar ik hoop dat we zondag nog in de gelegenheid zijn om samen iets in de omgeving te bekijken.
En....ik heb het meegemaakt: regen in Arizona....wel 5 hele minuten:-)

En dan ik (Gert).
Vanmorgen om 06.45 uur met de andere scheidsrechters richting het wedstrijdveld gereden. Vandaag stond voor mij de kwartfinale van de Grand Prix op het programma, een parcours ontworpen door mijn Amerikaanse collega (S)Marty. Om 07.30 uur begon het verkennen waarna in mijn ring de eerste hond om 09.45 uur is gestart. Het schema voor mijn ring resulteerde in een pauze van 10.50 uur tot 12.00 uur. Daarna ben ik eigenlijk zonder noemenswaardige pauze doorgegaan tot iets voor 16.00 uur. Een leuk parcours voor de verschillende grote honden. Rond half vier was Marijke ook weer terug en samen zijn we naar het hotel gereden. Vanavond stond namelijk de eerste finale op het programma maar ik wilde me eerst nog even opfrissen. Voorafgaand aan de finale met Marijke aangeschoven bij andere officials en nog even snel een biertje gedronken om daarna te gaan kijken naar de finale van Peggy (Amerikaanse collega scheidsrechter). Leuk om al die honden aan het werk te zien, te horen dat Texaans publiek nog steeds erg veel lawaai kan maken, te zien dat iedere baas erg blij is met haar/zijn hond (ongeacht het resultaat van de wedstrijd). Kortom...een leuke dag, afgesloten met een etentje bij de Village Inn voor 23 dollar (inclusief drinken).
Morgen overdag "maar" 144 honden keuren. 's Avonds staat mijn finale op het programma. Deze finale is live op internet te volgen, helaas tegen betaling. Wordt vervolgd.
Tot slot: Ook ik heb vandaag 1 regendruppel gevoeld. Het kan dus toch wel in Phoenix !!


  • 14 November 2009 - 17:14

    Saskia Booy:

    Fantastische verhalen, en hele mooie foto's! Heel veel plezier nog!

    Groetjes, Saskia

  • 14 November 2009 - 18:10

    Jan En Gea:

    Mooie verhalen en prachtige foto's. Fijn dat jullie genieten van het landschap voor Marijke en de wedstrijd voor Gert. Wij kunnen ons voorstellen dat je het graag wilt delen met elkaar, hopelijk kunnen jullie inderdaad zondag nog iets samen ondernemen.
    Marijke ga vooral door met mooie foto's maken en Gert succes met het keuren van wel 144 honden morgen. Als we even snel optellen n.a.v. de eerste verhalen zie je ongeveer 1000 honden.
    En wat de regen betreft...........ach waarom zullen jullie het beter hebben dan wij!!

  • 15 November 2009 - 18:27

    Janine:

    hee Gert en marijke,
    ik lees dat alles goed gaat bij jullie. En wat leuk wat jij hebt gedaan marijke, alleen jammer dat je dat niet me ze tweeen kan doen. En op de foto's te zien, ziet het er heel mooi uit.

    Geniet er maar van want voor je het weet is het alweer voorbij en zitten jullie weer hier, en geniet vooral van de droge dagen!!

    Groetjes Janine

  • 16 November 2009 - 08:15

    Trijntje En Henk:

    Leuk om dit samen te beleven, mooie omgeving daar, geniet er van.
    We zijn zelf net weer terug van een weekend Sauerland

    Groetjes uit Hei.lee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Editie 2009

To be a judge on the World Cynosport Games in Phoenix Arizona

Recente Reisverslagen:

24 November 2009

Analyse Steeplechase

17 November 2009

Back home !!

16 November 2009

It's done !!

15 November 2009

De zaterdag (finale)

14 November 2009

Gert

Na 9 jaar nationaal scheidsrechter behendigheid te zijn geweest bij de Federatie Hondensport Nederland (FHN) heb ik de eer gehad te mogen fluiten op het World Agility Championship (Wereldkampioenschap behendigheid) van de IFCS (International Federation of Cynoloque Sports) in mei 2006. 10 Landen (waaronder Japan, Rusland en Zuid-Afrika)waren aanwezig bij dit evenement in Oosterhout (nl). Tijdens dit evenement ben ik door Kenneth Tatsch (president USDAA en vice-president IFCS) uitgenodigd om te komen keuren op de World Cynosport Games 2006, een groot vijfdaags evenement met verschillende vormen van hondensport waaronder maar liefst zes ringen behendigheid. Dit evenement werd van 1 t/m 5 november 2006 gehouden in Scottsdale (Phoenix, Arizona). Voor de World Cynosport Games in 2007 heb ik later van de USDAA ook een uitnodiging mogen ontvangen (en uiteraard geaccepteerd). Op deze weblog staan eveneens nieuwtjes, ervaringen, foto's etc. van deze reis. Marijke is dit jaar met mij meegereisd. Voor de editie 2009 heeft de USDAA mij wederom uitgenodigd. The World Cynosport Games van 2009 worden vanwege de hitte in Arizona verplaatst naar midden november (11 t/m 15 november). Ik kijk er weer erg naar uit. Ook nu weer gaat Marijke mee. Groeten, Gert Siekmans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 51574

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 16 November 2009

Editie 2009

01 Oktober 2007 - 01 December 2007

Editie 2007

31 Oktober 2006 - 07 November 2007

Editie 2006

Landen bezocht: